Dag #6 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bartaapje - WaarBenJij.nu Dag #6 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Bartaapje - WaarBenJij.nu

Dag #6

Door: Bart

14 September 2014 | Singapore, Singapore

En weer een dag voorbij jeetje wat gaat dat snel. Toen wij vanochtend wakker werden hadden we nog geen idee wat we vandaag zouden gaan doen. Na (om 12 uur) ontbeten te hebben besloten we nog even op de kamer te blijven om daarna richting Marina Bay Sands te gaan om daar te gaan kijken bij het winkel centrum. Ik had een route in gedachten maar die bleek helemaal verkeerd waardoor we ongeveer 30min langer in de trein zaten… Maar we zijn er gekomen en al snel was duidelijk dat wij nog even door moesten sparen, noem een duur merk en dat zat er. Na een uurtje rond gekeken te hebben besloten we dat we wat wouden gaan eten. Natuurlijk niet te betalen daar dus via de Helix Bridge richting het F1 circuit gelopen, volgend weekend zijn hier ook de races in de stad. Dat circuit loopt door een groot deel van de stad en normaal gesproken zijn dit gewone wegen waar de gewone mensen overrijden, nouja… gewoon in de lamborghini’s Porches Ferarries noem het maar op! Bij een Burger King een hamburger met saté (geniaal). Heel rustig terug gelopen, we hadden besloten om naar het Sky Parc van Marina Bay Sands te gaan en wouden graag de stad in het donker zien. Eerst kwamen we nog langs de Gardens by the Bay, op het dak van het winkelcentrum een kleine tuin. Na een ticket gekocht te hebben (23S$) mochten we met de lift naar het Sky Parc. Je voelde helemaal niets in de lift behalve dat je oren pijn gingen doen van het druk verschil binnen enkele seconden stonden we dan ook op de 56ste verdieping. Geweldig uitzicht over de stad, overal waar je kijkt zie je ook dat ze heel hard bezig zijn met het bouwen van nieuwe gebouwen. Nadat de zon onder was gegaan gingen overal in de stad lichtjes aan, elk gebouw of kunstwerk (civiel technische naam voor bruggen etc. ongeacht of het mooi is of niet) heeft een eigen specifieke verlichting. De Helix Bridge verandert om de paar minuten van kleur en patroon, om op deze wijze strengen DNA na te bootsen. Toen we alles 100 keer op de foto hadden gezet zijn we weer richting huis gegaan, nu wel met de goede verbinding. Wij waren beide zo moe dat we besloten wat noodles te halen bij de supermarkt en deze snel thuis op te eten. Nu nog even douchen en dan heel snel gaan tukken. Helemaal versleten zijn we, en morgen begint het. Morgen ochtend gesprek met de man waar wij onze stage mee hebben besproken via de mail, waarvan wij nu pas weten dat deze meneer de Vice President van de NUS is. Hopen op een goed gesprek!

• 15 September 2014 - 08:54

Anton010:

Sterkte vandaag, Bartje!

Als ik het zo lees, hobbelen jullie van de ene eettent naar de andere. Wel handig, hoor, mocht ik ooit daar eens langskomen ;-)

Geniet nog even en succes met je startende stage!

CiAO!